Via een zoekmachine hier gekomen, klik hier voor website |
---|
Chopper bags on the bike (en meer) |
Afgelopen week alweer 'n mooi klusje in opdracht gedaan. |
1 ophangpunten vernieuwd |
De klant gaf aan dat er 'n stel echt lange uitlaten op zijn motor moesten en daarbij een stel dragers om zijn leren tassen aan te hangen. Ook wilde hij nog een dragertje bovenop, achter de zitting. |
2 na de framewijziging; in de grondverf gezet |
Tijdens het ontwerp, kwam bij Nesville het idee om deze motor de looks van een star achterframe te geven, waarbij de eigenlijke veren verscholen zitten achter de "struts". |
3 start drager links |
Deze zijn in profiel en van RVS gemaakt waardoor er extra stevigheid verkregen wordt; de uitlaten kunnen dan bevestigd worden zonder dat gezwabber onstaat tijdens het rijden. |
4 dragers rear view |
Om een en ander in harmonie te laten zijn, is het geheel zwart gepoedercoat. |
5 rear buddyview |
6 ombouw klaar |
7 met tassenset |
Oja, de sound van de uitlaten is formidabel zonder interne storing bij de medemens te veroorzaken. |
Tankvergroting voor alle california's vanaf 1994 tot heden |
Het betreft hier een Cal. 1100. Hierbij is een tankvergroting toegepast zonder dat het aanzicht is veranderd; de inhoud is met ruim 5 liter toegenomen. |
1 std. ruimte onder |
2 std. ruimte onder |
De tankvergroting is in dit geval essentieel, omdat de motor een zijspan trekt. Hierdoor is het brandstofverbruik duidelijk hoger dan van een solo motor. |
3 geslepen holle ruimte |
4 rvs plaat model rear view |
Om toch het uiterlijk te behouden, is gekozen voor deze unieke "Nesville oplossing", die toepasbaar is voor alle Cal. 1100 modellen vanaf 1994 tot heden. |
5 rvs plaat model front view |
6 ingelaste rvs plaat |
Een groot voordeel is dat de bestaande std. verflaag onaangetast blijft, er hoeft niet opnieuw gespoten te worden, kosten besparend dus. Aangezien de tank TIG gelast is, wordt er GEEN sealing spul in de tank gebruikt. |
7 ingelaste rvs plaat; geen beschadiging aan de lak |
8 Biker view |
Dus voor elke klant die over meer benzine inhoud wil beschikken: "Lever de tank aan en wij maken hem groter dan ooit, zonder verlies van zijn uiterlijke kenmerken!" |
9 final view |
Een aanhanger, of hangt het er aan? |
Dit keer een motoraanhanger aangepakt, waarvan de wielophanging in een deplorabele staat verkeerde door ondeugdelijk materiaal keuze. Totaal uitgelopen lagerwerk, reeds na 6000 km, en daarbij versleten inferieure banden. Als eerste goede zware astappen gemonteerd, waardoor een aparte naaf constructie mogelijk is geworden met losse wielen, die met bouten vastgezet kunnen worden. Ook werd de middenlagering verbeterd, door de kunstofbus in een ronde rvs-buis te laten draaien. Met een verbreed lagerhuis in het midden zit alles weer pico bello. |
de middensteun |
de nieuwe ophanging |
oude as en nieuwe as |
de nieuwe gelagerde naven |
nieuwe en oude wielen |
de aanhanger |
Wilt u ook een andere buddyseat op uw motor, bv. een flower power look of een persoonlijk ontwerp via uw eigen opdracht gegeven? Bijgaande foto's zijn ter illustratie en geven aan wat er mogelijk is bij Nesville. Pak nu de wintertijd aan om een nieuw en verfrissend ontwerp te creeëren, waarna u in het voorjaar kunt genieten van een perfecte zit en nieuwe zit-look op de motor. Levertijd van de opdracht gaarne in overleg. |
Deze week weer een mooie klus gedaan. 10.000 km beurt aan een Breva 1100. Buiten het normale servicewerk gelijk even een stel nieuwe banden gemonteerd voor een perfect contact met het asfalt, voor de kenners hier genoemd, het zijn Metzelers ZE 6. Eigenaar gaf tevens aan dat hij zijn motor niet kon horen tijdens het rijden, omdat de huidige nieuwe motoren vanwege Europese keuringseisen zo stil zijn. Er zal echt op de toerenteller gekeken moet worden om te zien of er actie is onder de tank. Met deze gemonteerde Titanium demper is dat verleden tijd, zonder de berijder en anderen te storen. |
Breva 1100 met orginele demper |
zonder demper |
twee handen nodig om de demper vast te houden |
nieuwe demper kan met een hand gedragen worden |
mooi en smal |
en hoe klinkt dat? luister hieronder. |
op de motor |
Nesville ingeschakeld om deze motor (een V50 Police) rijklaar te maken. Aangezien deze motor al vele jaren stil stond waren vooral de remmen aan revisie toe. Remzuigers in orde gemaakt en nieuwe rubber sets: dat was de oplossing voor dit probleem. |
Daarna de ontsteking. De bedrading van deze heeft geruime tijd tegen het metaal geschuurd, waardoor deze bedrading zijn isolatie is gaan missen. Ook dit probleem opgelost. |
Vervolgens ook de cardanlekkage verholpen en de motor een algemene servicebeurt gegeven. |
Daarna kwam de Guzzi met gejuich weer tot leven. |
Vandaag een speciaal geval van veer-weg bij een California. Klant gaf aan dat hij stuiterde over de weg wanneer hij hobbels tegen kwam of drempels. |
Deze triking stond heel lang stil, waardoor de remmen (bekijk hier hoe slecht de bevestiging van het rempedaal was) slecht funtioneerden, de banden waren uit gedroogd, en de motor moest een tune-up krijgen. Ook was er op een kritieke plaats een breuk onstaan bij de pedalen, zie foto's daarvan (eerst oud en dan nieuw). Om er goed bij te kunnen kruipen, moest wel het stuurwiel eraf gehaald worden, prachtig om weer eens het lichaam te trainen voor sleutelen in alle bochten. Het blijft toch apart om hier mee te rijden, zo laag bij de grond lijkt het wel of je 200 gaat i.p.v. 80 km. |
Triking voordat de herstelwerkzaamheden begonnen, even proefzitten |
cardan |