Deze keer een opdracht om een Falcone technisch aan te pakken in de werkplaats. Dat was echt nodig; compressie ontbrak volledig bij deze motor en hij maakte een verschrikkellijk naar geluid bij het rond draaien van de krukas.
Bij het demonteren van de uitlaat, bleek al waarom er geen compressie was, de klepzitting lag in 3 stukken uiteen in de horizontale bocht te rammelen, dat begon goed.
Vervolgens werd het hele blok uit elkaar getrokken en diverse aan slijtage onderhevige onderdelen vervangen, inclusief de drijfstang lagers. Na zorgvuldige montage een proefrit om de laatste controle uit te voeren.. Na een tevreden resultaat werd de Falcone voor de zaak gezet, net op het moment dat een fantastisch gerestaureerde Arone uit 1950 aan komt rijden en ernaast geplaatst wordt.
De eigenaar ervan bekeek zorgvuldig het geleverde werk aan de Falcone en wij keken naar zijn eigenhandig verricht prestatie aan de Arone. Deze motor was wel zo perfect gerestaureerd, dat wij als gespecialiseerde Moto Guzzi zaak weer met beide voeten op de grond stonden t.a.v. onze eigen prestatie aangaande de Falcone.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.