Nieuwe motorbrug

Eerste klus in de nieuwe werkplaats op de nieuwe motorbrug… En dat tot 110 cm hoogte.
Fantastisch om mee te werken, hydraulische bediening en een oprijhoogte van 7,5 cm.

Hoogte tot 110cm

Eerste klus gaf aan dat bij demontage van de carterpan, er iemand ons was voor geweest die met veel geweld van (beitel of schroevendraaier) de carterpan had willen demonteren.
Maar dan moeten wel alle 18 boutjes losgedraaid zijn…

Doordat deze hardhandige poging niet was geslaagd, lekte de carterpan en de tussenring op diverse plaatsen, wat wij d.m.v. reiniging en opvullen met DEFCON hebben opgelost.
Na het zorgvuldig vlak maken van de pasrand kon de zaak weer dicht gemaakt worden, en met verse BEL-RAY olie worden gevuld.

Nieuwe start voor Nesville Motoren in Medemblik

Na vele uren van voorbereiding nodigen wij u uit om ons vanaf 1 februari 2021 te bezoeken voor allerhande zaken die met Moto Guzzi van doen hebben. Alle werkzaamheden die wij op ons oude adres uitvoerden, worden ook op ons nieuwe adres naar klant tevredenheid in gereedheid gebracht.

Gelieve vanaf nu vooraf contact op te nemen, aangezien wij niet constant aanwezig zullen zijn. Er is geen winkel meer aanwezig, voor alle disciplines wordt u bediend vanuit de werkplaats en magazijn.Ook de zelf gezette filterkoffie blijft aanwezig in de werkplaats.

Cardanico troubles

Deze keer een terugkomend probleem bij de serie’s kleine Moto Guzzis, ten gevolge van achterstallig onderhoud, draait de boel soms in de soep.

De kruiskoppeling met cardanas draait bij deze type’s in het einddeksel van de versnellingsbak.

En de kruiskoppeling heeft een beperkte levensduur, iets wat je bijvoorbeeld tijdens een bandenwissel dient te controleren.

Dit word heel vaak genegeerd, met grote gevolgen van dien.

Bij het breken van de kruiskoppeling slaat niet alleen het aluminium van het versnellingsbak-einddeksel kapot, maar ook de tunnel-ruimte van de aluminium swingarm gaf de geest.

Bij deze versnellingsbak was de schade beperkt gebleven tot het einddeksel, en waren er geen vertandingen intern stuk gegaan.

Met diverse nieuwe lagers en keerringen werd de zaak weer herenigd tot een geheel.

Met ook montage van een andere swingarm, kwam de zaak weer compleet, en rijkaar gemaakt.