Onlangs een Convert in de werkplaats behandeld met een ongebruikelijke storing (in zijn versnellingsbak).
Ongebruikelijk omdat dit een semi automaat motor is en uitgerust met een vloeistof koppeling. De nog aanwezige versnellingsbak bestaat uit slechts 2 overbrengingen, een hoge en lage gearing. Je kunt zowel in zijn lage als de hoge gearing van stilstand uit gaan weg rijden, er is geen vrijstand in de v-bak. De storing bestond uit afgeronde schakelnokken, die er voor zorgden dat de aandrijving steeds uitviel. Gezien de foto’s kun je zien hoe dat gebeurd, de meeneem nokken houden elkaar niet meer vast. Wij hebben dit opgelost door alle nokken weer machinaal te slijpen in het juiste profiel.
Zoals u ziet is er wel wat nodig alvorens je daadwerkelijk de tandwielen op de werkbank kan leggen.
Voor een filmpje om het resultaat te zien, gebruikt u deze link:
http://youtu.be/FYkbdi-SE3E
http://youtu.be/FYkbdi-SE3E
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.